Säsongspremiär – matchdags!
Nu är det äntligen dags för säsongens första matcher! 💪 På lördag spelar vi två matcher i Arvika: • 🕐 13.15 mot Forshaga • 🕝 14.30 mot Arvika Vi samlas 11.15 på Stenstalidhallens parkering för gemensam avfärd. Alla har fått en separat kallelse – kom ihåg att svara där så vi har koll på vilka som kommer. Om någon behöver skjuts, hör av er så löser vi det. 🚗
P10 (födda -15)
6 okt 2025
1kommentar
Träningen på torsdag inställd
Med tanke på skadeläget och den tunga belastningen (bl.a. tre matcher) vi har den här veckan väljer vi att ställa in torsdagens träning.
F16/15/14 (födda -08/09/10/11)
6 okt 2025
0kommentarer
Värmlandsmatch 8/10 i Deje
På onsdag den 8/10 är det äntligen dags för match i Värmlandsserien, borta i Deje. Samling 17.40 för Elwira, Mello, Wilma, Linnea, Siri, Leija FK, Märta, Leja B, Lycka, Sanna. Skriv gärna en kommentar nedan senast på måndag och meddela om föräldrarna kör, eller om ni behöver skjuts.
F16/15/14 (födda -08/09/10/11)
4 okt 2025
7kommentarer
Info
Godkväll! På söndagens avkast kommer vi ha med matchkläder inför fotograferingen. Vi kommer att ta ett lagfoto och i mån av tid kommer inviduella bilder att tas. Kläderna kommer samlas in efter fotograferingen. Sen så drar matchspel igång redan 12/10. Då ett lag dragit sig ur ena serien vi spelar i så kommer det att vara en match denna omgång. Vi kommer efter måndagens träning att kalla 11 spelare, kallelsen som skickas ut behöver besvaras så vi vet att ert barn kommer eller inte. Vet ni redan nu att ert barn inte kan söndagen 12/10 skriv gärna det i en kommentar nedan. Nästkommande matcher kommer att spelas 26/10. Då är det match för båda lagen vi anmält och två matcher/lag. Så alla barn kommer att få spela framöver. Mer info kring matcher osv kommer på föräldramötet 13/10. Ses på söndag! /ledarna
F10 (födda -15)
3 okt 2025
0kommentarer
info om "Avkast" och första träning
Hej U7 (födda 2018) och era föräldrar! På söndag är det dags för det som kallas för Avkast. Det är en ny aktivitet för IFK Handboll, och tanken med den är att "kicka igång" säsongen för alla lag. Ni ska ha fått en kallelse, och i den ser ni att det bland annat kommer finnas möjlighet att: - prova kläder (overall eller träningskläder) för den som vill köpa det - ta spelarkort och lagkort (såklart helt valfritt) och - fika (föreningen bjuder) Vi kommer också göra något som kallas lagkontrakt, och det innebär att vi i laget pratar en liten stund om hur vi vill att man ska vara mot varandra när vi ses, både på planen och utanför. Föräldrar kommer också få lite allmän information från föreningen. Har ni inte fått kallelsen så är tiden som gäller för U7 nu på söndag 5/10 klockan 17- ca19 i Stenstalidshallen. Ledarna som finns på plats för U7 är: - Joel (Majkens pappa), - Johan (William och Axels pappa) och - Linus (Elsies pappa) Även Tobias (Sonjas pappa) är med, men då han i egenskap av ordförande i föreningen också leder "Avkast" så kommer han nog främst ha annat fokus. Jag (Emilia, Sonjas mamma) kommer tyvärr inte kunna vara lika aktiv i laget detta år då vi blivit med valp. Men, jag finns med i bakgrunden :) Första riktiga träning blir nästkommande söndag 12/10, kl 18. Ta gärna med en kompis då (gäller framför allt barnen, fast helt ok om ni föräldrar också gör det)!!! Ser fram emot kommande handbollsträningar med er! Mvh Tränarna
U7 / Handbollsskola (födda -18)
3 okt 2025
0kommentarer
Visa fler nyheter