• Domarutbildning

    Tjejerna har fått inbjudan till DU2, man behöver DU1 utbildningen för att gå. Föreningen är i stort behov av nya domare, se gärna till att så många som möjligt kommer dit på söndag (arenan 12:00) F16/15/14 (födda -08/09/10/11) 3 okt 2025 4kommentarer
  • Dagens träning och info om söndag!

    Hej F8 och föräldrar! Vilken rolig första träning vi hade! Och så himla kul att vi var så många! De flesta känner vi igen från förra året, men det var även några nya ansikten. Kul! På söndag är det dags för det som kallas för Avkast. Det är en ny aktivitet för IFK Handboll, och tanken med den är att "kicka igång" säsongen för alla lag. Ni ska ha fått en kallelse, och i den ser ni att det bland annat kommer finnas möjlighet att prova kläder (overall eller träningskläder) för den som vill ha det, man kan ta spelarkort och lagkort (såklart helt valfritt) och det kommer bjudas på fika. Vi kommer också göra något som kallas lagkontrakt, och det innebär att vi i laget pratar en liten stund om hur vi vill att man ska vara mot varandra när vi ses, både på planen och utanför. Har ni inte fått kallelsen så är tiden som gäller nu på söndag 5/10 klockan 16.00 i Stenstalidshallen. Både Lina och Andreas finns på plats, och hoppas att som många som möjligt kan och vill komma. Ni som hade med er någon ny handbollskompis idag, kan gärna meddela dem om söndagen då vi inte har hunnit lägga till alla här ännu. Annars ville vi bara säga ett stort tack för idag, och vi ser fram emot kommande handbollsträningar med er! Mvh Tränarna F8 (födda -17) 2 okt 2025 2kommentarer
  • Teoripass fredag

    Nu på fredag innan vår ordinarie träning kommer vi ha ett teoripass mellan 17.00 till 18.00. Lisa Björkman håller i teoripasset uppe i teorirummet ovanför läktaren i stenstalidhallen. Passet ligger inne i kalendern på laget.se /Ledarna F12 (födda-13) 29 sep 2025 0kommentarer
  • Handbollssäsongen 2025/26 drar igång

    Handbollssäsongen drar igång igen! Vi startar upp träningarna enligt följande: • Måndagar kl. 18.00–19.00 i Djurgårdshallen • Torsdagar kl. 18.00–19.00 i Stenstalidhallen Vi startar på torsdag 2/10 Både gamla och nya spelare är välkomna. Ta med vattenflaska och inneskor. Vi ser fram emot en rolig säsong tillsammans! P10 (födda -15) 29 sep 2025 0kommentarer
  • Flyttad tid avkast

    Hej Tiden för avkast på söndag är ändrad till klockan 15:00-17:00. Vi kommer att köra ihop med P8. Svara gärna på kallelsen om både föräldrar och barn kommer att närvara. Mvh Frans P9 (födda -16) 29 sep 2025 0kommentarer
  • Visa fler nyheter