Säsongens sista träning 30/3!
Hej alla, Idag är det alltså säsongens sista träning. Vi ses som vanligt kl 17. I slutet av träningen tar vi lite gemensam fika (saft och popcorn i all enkelhet, vi ledare fixar). Vi vill passa på att tacka er vuxna för ert enorma engagemang, er glädje och nyfikenhet som ni har visat i samband med handbollsleken. Detta har självklart smittat av sig på era barn som uppvisat minst lika mycket som ni av detta. Ett riktigt gott gäng! Till hösten kommer alla barn födda 2018 i nuvarande U6 benämnas U7. Träningarna drar igång i början av oktober, då sommarsporter avslutas i slutet av september. Vi återkommer om tid och annan info när det börjar närma sig. Förutom att se er vid träningen idag så hoppas vi att vi även får se ert barn på Handbollsbanketten den 5/4! Om ert barn känner att de vill ha med någon vuxen vid banketten så är det självklart ok. Bara skicka meddelande om detta till organisatörerna för banketten. Allt gott Tränarna
U7 / Handbollsskola (födda -18)
30 mar 2025
2kommentarer
Hur banketten och kvällen ser ut
Hej yngsta lagen! Jana heter jag och jag kommer att vara speaker på banketten. Alla spelare blir mötta i entrén och de som behöver få vägledning kring ytterkläder och att hitta sin plats till bords får det! Ifjol såg vi till att de yngsta lagen fick ta mat först (det blir hamburgebuffe i år med efterrätt) och fick priser först för att slippa sitta på nålar för länge. Så kommer vi även göra i år. Alla lag vägleds i vad som ska göras under banketten. Vi äter tillsammans och sitter till bords tillsammans! När middagen är färdig hjälper de äldsta lagen till att röja bort bord och stolar och ställer i ordning/startar upp ”handbollskul” i stationer. Ungdomarna kommer vägleda de minsta. Alla barn och ungdomar är vana hallen och bollkastning. I fjol satt vi ledare på läktaren och spelarna skötte detta själva 😊. Vi stänger dörrarna mellan omklädningsrummen för att undvika spring där för snabba ben. På andra sidan hallen blir det disco. Vi har vuxna i hallen och även våra äldre spelare känner de yngre väl (många är ledare). Kiosken kommer förberedas med mycket kontanter/växel för de minsta som inte har Swish. Föräldrar är självklart välkomna om behöver finns att vara med. Glöm inte att meddela detta till: kommunikation@ifkhandboll.se Tveka inte att höra av er om ni har frågor! Jana 0707-81 39 07 Morgan 073-824 47 78
F8 (födda -17)
30 mar 2025
6kommentarer
Hur banketten och kvällen ser ut
Hej yngsta lagen! Jana heter jag och jag kommer att vara speaker på banketten. Alla spelare blir mötta i entrén och de som behöver få vägledning kring ytterkläder och att hitta sin plats till bords får det! Ifjol såg vi till att de yngsta lagen fick ta mat först (det blir hamburgebuffe i år med efterrätt) och fick priser först, för att slippa sitta på nålar för länge. Så kommer vi även göra i år. Alla lag vägleds i vad som ska göras under banketten. Vi äter tillsammans och sitter till bords tillsammans! När middagen är färdig hjälper de äldsta lagen till att röja bort bord och stolar och ställer i ordning/startar upp ”handbollskul” i stationer. Ungdomarna kommer vägleda de minsta. Alla barn och ungdomar är vana hallen och bollkastning. I fjol satt vi ledare på läktaren och spelarna skötte detta själva 😊. Vi stänger dörrarna mellan omklädningsrummen för att undvika spring där för snabba ben. På andra sidan hallen blir det disco. Vi har vuxna i hallen och även våra äldre spelare känner de yngre väl (många är ledare). Kiosken kommer förberedas med mycket kontanter/växel för de minsta som inte har Swish. Föräldrar är självklart välkomna om behöver finns att vara med. Glöm inte att meddela detta till: kommunikation@ifkhandboll.se Tveka inte att höra av er om ni har frågor! Jana 0707-81 39 07 Morgan 073-824 47 78
U7 / Handbollsskola (födda -18)
30 mar 2025
0kommentarer
Info om banketten 5:e april
Välkomna, här följer praktisk info och tider. Klädsel: kom gärna i blåa och vita kläder! Ytterskor/ytterkläder: lämnar du i ett omklädningsrum. Du har med dig dina handbollsskor eller går i strumplästen i hallen. Hålltider: 16:00. Dörrarna öppnas. Du går in och hittar ditt lags plats till bords. 16:30. Dörrarna låses. - Vi springer INTE ut och in under kvällen. 16:30-19:00. Bankett med middag och prisutdelningar. 19:00-22:00. Disco på ena planhalvan och handbollskul på den andra. Vikväggen kommer att vara nere hela kvällen. Alla är kvar så länge man vill. Om någon spelare har behov att ha med sig en förälder till banketten meddelas detta, likaså specialkost till: kommunikation@ifkhandboll.se (Skriv lagnamn och spelarens namn) Om förälder följer med förväntas det att vara behjälplig föreningen under kvällen, t.ex. kiosk och hjälp med servering och är då med och äter med sitt barns lag. Glöm inte att anmäla din närvaro senast 2 april. Föreningen beräknar mat och skapar bordsplacering utifrån antalet anmälda. Hur anmäler jag? Aktiviteten ”Handbollsbankett” hittar du under aktiviteter i appen Laget, eller i kalender på er lagsida. Kiosken håller öppet kl 19-21:30. VARMT VÄLKOMNA!
F8 (födda -17)
29 mar 2025
3kommentarer
Info om banketten 5:e april
Välkomna, här följer praktisk info och tider. Klädsel: kom gärna i blåa och vita kläder! Ytterskor/ytterkläder: lämnar du i ett omklädningsrum. Du har med dig dina handbollsskor eller går i strumplästen i hallen. Hålltider: 16:00. Dörrarna öppnas. Du går in och hittar ditt lags plats till bords. 16:30. Dörrarna låses. - Vi springer INTE ut och in under kvällen. 16:30-19:00. Bankett med middag och prisutdelningar. 19:00-22:00. Disco på ena planhalvan och handbollskul på den andra. Vikväggen kommer att vara nere hela kvällen. Alla är kvar så länge man vill. Om någon spelare har behov att ha med sig en förälder till banketten meddelas detta, likaså specialkost till: kommunikation@ifkhandboll.se (Skriv lagnamn och spelarens namn) Om förälder följer med förväntas det att vara behjälplig föreningen under kvällen, t.ex. kiosk och hjälp med servering och är då med och äter med sitt barns lag. Glöm inte att anmäla din närvaro senast 2 april. Föreningen beräknar mat och skapar bordsplacering utifrån antalet anmälda. Hur anmäler jag? Aktiviteten ”Handbollsbankett” hittar du under aktiviteter i appen Laget, eller i kalender på er lagsida. Kiosken håller öppet kl 19-21:30. VARMT VÄLKOMNA!
P10 (födda -15)
29 mar 2025
1kommentar
Visa fler nyheter