• Träningstid måndag

    För att ladda batterierna inför Hellton Cup - efter en intensiv helg - väljer vi att bara köra teknikträningen kl. 18.00-19.30 imorgon måndag. Egen uppvärmning från 17.40. F16/15/14 (födda -08/09/10/11) 23 nov 2025 0kommentarer
  • Justering av träningstiden

    Hej Imorgon är det teknikträning som vanligt med Pelle och målvaktsträning med Ulf. Vi kommer att justera träningstiden så vi istället börjar 17.45 detta för vi ska teoretiskt kunna gå igenom träningens upplägg innan vi kliver in på planen. När vi kommer ut på planen kan vi då använda tiden i hallen på ett mer effektivt sätt. Vi tror också att det skulle underlätta för flera av killarna att få övningarna förklarat för sig innan så vi sedan kan visa på planen. Om barnet har svårt att hinna till 17.45 eller att ett barn har en annan aktivitet som gör att man inte kan komma till starttiden önskar vi att ni föräldrar förmedlar det till oss så att vi vet. Vi kommer antingen vara i ett omklädningsrum eller i klubbrummet. Grymt bra kämpat av alla killarna igår, första matchen blev en rysare och det är också en träning att kunna hantera den stressen som det innebär att ligga i ledning-när man har något att förlora. Det är inget som vi kan träna på, på träning utan det sker endast vid matchsituationer. Andra matchen var det bara att koppla på den mentala styrkan och kämpa, det gjorde dem riktigt bra. Vi pratade också med killarna om att våga testa saker, som att låsa i försvar, ”smälla” tidigare i försvar, kontra m.m. Den chansen tog flera av dem. Det är en styrka att stå på planen, hålla humöret och slita på. En film från en av alla situationer gårdagen bjöd på som jag endast kunde lägga på Facebook. Från försvar-målvakt-uppspel- till avslut. Fint hela vägen! P12/11 (födda -13 & -14) 23 nov 2025 0kommentarer
  • Bingolotter

    Hej! Nu har det kommit lotter. Jag tänkte hämta ut dem på torsdag och ta med till de som har beställt på träningen på fredag. Så skriv i kommentarerna hur många ni vill ha. P9 (födda -16) 22 nov 2025 2kommentarer
  • Cup

    Hej! Vi pratade på föräldramötet om cuper och ett förslag på cup är Vänerhandbollen, det är en cup med övernattning för dem som vill. Cupen spelas den 10-12 april. Föreningen betalar anmälningsavgiften för laget och varje spelare betalar deltagaravgiften på 1495kr. Lägger en bild på vad som ingår för varje spelare. Det börjar fylla på platser på cupen. Men är ert barn intresserad så kommentera här nedan (vet att det blir många mail, men alla har inte Facebook). Har man ett barn som inte vill sova med laget utan känner sig osäker på det är ett alternativ att bo med föräldrar eller annan vuxen någon annanstans i närheten. Föreningen bekostar inte det, men är ett förslag för att möjliggöra att barnet kan delta, förstår att det är förenligt med en kostnad. Vill slå ett slag för det vi också pratade om på föräldramötet att era barn har spelarkonton vilket gör att ni kan använda pengar från det till exempelvis att betala avgifter likt ovanstående. Försäljning av bingolotter är igång. Sen kommer det bli Newbody och toapapper. Så det finns möjlighet att tjäna ihop en slant. Länkar till cupen: https://www.procup.se/cup/cupstartgeneric900_skin03.php?ev=39039&lang=SVE P12/11 (födda -13 & -14) 22 nov 2025 6kommentarer
  • Bingolotter & kalendrar

    När ni sålt lotter och ska ”beställa” av mig så skickar ni ett SMS till 0706097339. Det är viktigt att ni tydligt anger: 1. Ert barns namn 2. Antal lotter per sort. Det gör det lättare för mig att hålla koll och notera vad var och en tar emot då. Det kommer gå att få lotter i samband med träningarna men jag kanske inte är på plats om ingen ”beställt”, så se till att skicka ett SMS så jag vet att ni vill ha. Som vanligt kommer ni kunna få mer lotter efter hand om ni säljer mer längre fram. Vill man ha en bunt som man kan strösälja av så går det också bra, det som inte går åt lämnar man tillbaka när det är slut på försäljningen. Lycka till! F12 (födda-13) 22 nov 2025 0kommentarer
  • Visa fler nyheter