Matcher med F9 nu på söndag 9/11
Hej! F9 har tre matcher på söndag, och skulle gärna vilja ha hjälp av 3-4 st F8:or den här gången också. Matcherna spelas i Ilandahallen i Skåre, Karlstad, och är på förmiddagen: 9.20, 10.40 och 11.40. Samling 8.00. Är det någon tjej som är spelsugen och vill vara med så skriv en kommentar under det här inlägget. Mvh Lina
F8 (födda -17)
4 nov 2025
1kommentar
Ledare
Jag har behov att få fler ledare till laget. Jag hinner inte med som det är idag och behöver support. För att ge barnen bästa möjliga förutsättningar behöver vi bli fler vuxna som hjälper till kring träningar, matcher och aktiviteter. Ingen tidigare erfarenhet krävs – det viktigaste är engagemanget! Hör av dig om du vill veta mer eller prova på att vara ledare. Karin
P8 (Födda -17)
4 nov 2025
4kommentarer
Ny fråga om Hellton Cup
Vi ställer en förnyad fråga om Hellton Cup. Glädjande nog vill alla skadefria tjejer med till Hellton Cup, men vi är samtidigt inte tillräckligt många skadefria just nu för att anmäla 2 lag i F16-klassen. Vi har ställt frågan om fler dispenser i F14 än de två överåriga som reglementet tillåter oss använda, men fått avslag på den ansökan. Det skulle innebära att alla födda -11 skulle behöva spela nonstop i samtliga matcher vilket vi inte vill belasta tjejerna med, och skulle vi inte kunna fullfölja cupen skulle det vara fel gentemot våra motståndare. Det innebär att vi "bara" har ett enda F16-lag med i cupen på ganska många spelare vilket helt naturligt innebär mindre speltid än man kanske hade räknat med från början, därför ställer vi den här förnyade frågan. Alla utespelare bör räkna med att få stå över en varsin match. När det gäller MV blir det fler matcher som behöver stås över för att matchtiden ska kunna fördelas. Vi uppskattar naturligtvis om alla vill med, men vi respekterar även om några vill avboka med de nya förutsättningarna. Skulle uppskatta om vi får svar av alla senast nu på fredag den 7/11.
F16/15/14 (födda -08/09/10/11)
3 nov 2025
17kommentarer
Äntligen dags för match!
Hej alla i tjejer och föräldrar! Nu börjar det bli dags för säsongens första matcher för oss i F8, så himla kul! Det som är extra kul den här gången är att matcherna spelas hemma i Kristinehamn, i vår egna handbollshall. Här kommer först lite praktisk info: Datum: lördag 15 november Plats: Stenstalidshallen Samling: 12.00 Matcher mellan 13.00 och ca 14.50 Medtag: - gympaskor - bra mellanmål (INTE godis, chips, läsk) Vi ledare har med: - Matchtröjor (OCH shorts) till alla - VATTENFLASKA till alla Under dagen kommer vi vara uppdelade i två lag, blå och vit, och detta är för att alla ska få spela så mycket som möjligt. Är det någon som känner sig lite nervös och bara vill prova på lite försiktigt så är det såklart helt okej också, då kan ni (barn eller vuxen) säga till om det innan. Innan första matchen kommer vi allihop värma upp gemensamt, och matcherna kommer fokusera på glädje och lärande. Efter matcherna hjälper vi alla gemensamt åt att städa upp i hallen. De föräldrar som meddelade på föräldramötet att de kan tänka sig att stå i kiosken kommer få info om vad som gäller där. Vi är superladdade för en rolig handbollsdag, och hoppas att så många som möjligt vill hänga med! Ha det bra, vi ses på torsdag! Mvh Ledarna
F8 (födda -17)
2 nov 2025
5kommentarer
Info Helton cup 29-30 november
Hej! Här kommer första infon inför helton cup den 29-30 november. Följande spelare har anmält sig att delta: Alba S Alice W Alida SK Amanda H Clara W Emelie G Helena G Lisa C Maja E Maja RB Menja L Meya W Nellie T Sofia S Tilda H Wilma L Dessa spelare behöver ett deltagarkort där bla lunch ingår. Som jag skrev tidigare så kostar det 350kr/spelare. Jag önskar att man swishar det till mig Sofia Wigerfelt på 0768012321 senast fredag 7/11. Jag vill också på på sms eller i komentarerna nedan har någon form av specialkost. Jag har också haft kontakt med Caroline som ansvarar för ekonomin för att få ett utdrag över aktuella spelarkonton. Så jag hoppas att jag får det innan jag måste betala. Om ni vet att era barn kan ha pengar på sina spelarkonton och vill använda det till cupen så kontakta mig. Mvh Sofia Wigerfelt Lagledare/Administratör F-11 någon har Jag
F11 (födda -14)
2 nov 2025
1kommentar
Visa fler nyheter